fbpx

HOME WORKOUT: STRETCHING

Wil je ertegenaan gaan met één van onze home workouts maar maak je jezelf graag eerst even los? Of gewoon zin om even de spieren duchtig te stretchen? Ideaal! Dan kan je nu onze stretchingroutine meevolgen om je spieren helemaal warm te maken!

Maak een foto of filmpje van je stretching, deel ‘m via sociale media en inspireer anderen om ook in beweging te blijven.

HOW DOES IT WORK

ADEMHALING

Om te beginnen plaats je je voeten onder de heupen en strek je je armen uit naar boven. Maak je lang en adem diep in.

Laat nadien de armen rustig naar beneden zakken terwijl je uitademt, en hou daarbij de knieën lichtjes gebogen.

Doe dit een aantal keren.

BASISHOUDING

Buig voorover, plaats je handen voor je voeten, en stap op je handen naar voren totdat je handen onder de schouders staan. Hou hier de plankpositie even vast, en span de romp goed aan.

Vanuit deze positie voer je dan telkens en aantal bewegingen uit om het lichaam te mobiliseren.

Tussenin stap je iedere keer terug met je handen richting je voeten en maak je jezelf terug lang.

1. COBRA

Ga neer op de knieën, zak in je armen en duw je bovenlichaam op. Hou de stretch even aan.

Ga dan terug van je knieën naar de plank en stap met je handen richting je voeten. Strek je armen uit naar boven en adem diep in.

2. ROMP

Buig weer over en stap weer met je handen naar voren richting basishouding. Plaats je linkervoet naast de buitenkant van de linkerhand. Draai je romp nu naar links en strek je linkerhand goed uit naar boven. Hou deze positie even aan.

Zet je linkervoet weer bij rechts en stap terug met je handen richting je voeten. Strek je armen uit naar boven en adem in. Doe dan hetzelfde aan de rechterzijde.

3. HEUP

Plaats je linkervoet opnieuw naast de buitenkant van je linkerhand. Vervolgens zet je je rechterknie op de grond en kom je rechtop zitten. Strek beide armen uit naar boven en duw je heup naar voren.

Trek nadien met je linkerhand je rechterhand zijwaarts en hou de stretch in de heup even vast.

Ga weer naar de basishouding door eerst je handen op de grond te zetten en dan je linkervoet weer bij rechts te plaatsen. Stap rustig terug met de handen richting je voeten. Strek je armen uit naar boven en adem in. Doe nadien hetzelfde aan de rechterzijde.

4. SCHOUDER

Stap weer uit naar basishouding. Steun op je linkerhand, laat je rechterhand loskomen van de grond en draai je lichaam rechtsom door je beide voeten te verplaatsen. Duw je heup naar boven, je linkse schouderblad goed naar beneden en strek je rechterarm uit.

Hou deze positie even aan en beweeg dan terug naar de beginpositie: stap terug met de handen richting je voeten. Strek je armen uit naar boven en adem in. Doe nadien hetzelfde aan de rechterzijde.

5. PUSH-UP + COBRA

Ga vanuit de basishouding neer op je knieën, doe één (of meerdere) push-up(s) op de knieën. Vervolg nadien met de cobra: zak in je armen en duw je bovenlichaam op. Hou de stretch even aan.

Ga dan terug van je knieën naar de plank en stap met je handen richting je voeten. Strek je armen nog een laatste keer goed uit naar boven en adem diep in.

DEEL DEZE ROUTINE!

Share on facebook
Share on whatsapp
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

COME GET YOUR SHARE OF HEALTH

Ik wil ook komen trainen in de tempel zodra het weer kan!